Glumac Miloš Timotijević: Saga savremenog čovjeka u kraljevstvu nesigurnosti

Odnosi žena i muškaraca, djece i roditelja, te stvarnog života prepletenog s imaginarnim, okosnice su predstave „64“ koju su na sceni brčanskog Festivala odigrali glumci beogradskog Ateljea 212. Glumac Miloš Timotijević odlično je tumačio lik Danijela, čovjeka opterećenog pritiscima, neuspjesima i  nesigurnošću.

Danijel je čovjek suočen s izazovima modernog braka, koji u doba kada je sve svedeno na moderne načine komunikacije, pa i oni intimni i bračni, nastoji da kako najbolje zna balansira unutar tih kompleksnih odnosa. Dodatno rastrzan ličnim, ali i očekivanjima porodice i sredine uopšte, pokušava naći način da opstane i duhovno i fizički.

Glumac Miloš Timotijević se iz perspektive gledaoca lako transformirao u lik Danijela, donoseći pred publiku svu nesigurnost i manjak samopouzdanja koji vjerojatno svoje korijene vuku još iz djetinjstva, a dodatno nahranjenih tokom godina odrastanja kada se svi traže i pokušavaju spoznati ko su, kojim putem treba da krenu i na koji način to da realiziraju. Uhvaćen u koštac s neprestanom borbom oko dokazivanja svojih mogućnosti, suočen s nekim novim, mladim, instant naraštajima koji pronalaze odličan recept za uspjeh i uspon u svijetu koji traži brzinu, savitljivu kičmu i još savitljiviji ponos, Danijel je lik na kojem je Timotijević zasigurno morao dosta raditi kako bi uspio publici prenijeti ono što je i trebala vidjeti.

Timotijević i Hana Selimović, čija gluma, transformacije i energija tokom cijele predstave zaista zaslužuju sve pohvale, na sceni su ogolili temu koja muči sve više parova širom svijeta. Iako tema borbe za potomstvo dominira predstavom, prepletena je s mnoštvom drugih problema i izazova pred koje nas život stavlja, namećući da ponekad uradimo i ono čega se najviše plašimo ili od čega prezamo. Tumačeći likove iz predstave glumci su na sceni pokazali koliko smo sposobni da trpimo, toleriramo suluda ponašanja i diktate sredine i vremena u kojem živimo.

Jedna teška saga savremenog čovjeka odigrana je smjelo i ozbiljno, ali s primjesom duhovitih elemenata zbog kojih je i bilo lako i razumljivo shvatiti suštinu priče koju je trebalo ispričati upravo na ovakav način.

Piše:  Alma Kajević

Foto: Dejan Đurković