Razgovor sa Dževdetom Tuzlićem: Okrugli sto kao disperzirana ljepota kulture i umjetnosti

Dževdet Tuzlić, moderator Okruglog stola XXXV susreta pozorišta/kazališta Brčko, rođen je 3. avgusta 1955. godine u Kotor Varoši. Gimnaziju je završio u Banjaluci 1974. godine, a 1978. godine diplomirao je na Fakultetu političkih nauka, Odsjek žurnalistika, Univerzitet Sarajevo (UNSA).

Prvo profesionalno zaposlenje dobio je u Radio Sarajevu 1. marta 1979. godine, gdje je 1981. godine pokrenuo autorsku emisiju “Treća dimenzija”, koja je trajala 11 godina. Istovremeno, bio je dopisnik drugog programa Radio Beograda, prištinskog “Jedinstva”, zagrebačkog “Oka”, “Omladinskih novina” iz Beograda, Radio Kopra, Radio Ljubljane i zagrebačkog sedmičnog lista “Danas”.

Radi kao urednik programa za kulturu u BHT, a na Festivalu pozorišta/ kazališta u Brčkom dugogodišnji je zapažen i prepoznatljiv po stilu, moderator i voditelj okruglog stola.

Gospodine Tuzliću, iza nas je nekoliko dana igranja predstava iz takmičarskog dijela 35. Sureta BiH pozorišta/ kazališta u Brčkom i održavanja okruglih stolova čiji ste vi moderator i voditelj, a s obzirom da je Okrugli sto, uz poštivanje ostalih programa iz sadržaja i strukture regionalnog Festivala teatra u Brčkom, kulturološka institucija za sebe, šta možemo očekivati ove godine?

Pa to je neizvjesnost kojoj se i ja na neki način radujem zato što je svaka nova predstava novi izazov i nikad čovjek ne može znati šta će tačno reći na okruglom stolu nakon predstave, čak i kad bi se pripremao, ili ako je gledao predstavu negdje drugdje, opet je izvedba u Brčkom nešto posebno, u jednom drugačijem ambijentu, sa drugačijom publikom i drugačijim emocijama. Onda čovjek na osnovu toga sklapa i nekakve svoje sudove o onome što je viđeno. Tako da je u tom kontekstu teško reći šta me tačno očekuje, ali sigurno je da me ovdje očekuju lijepi dani.

Izvještavate sa Sarajevo Film Festivala (SFF), autor ste emisija, pravite intervjue, komunicirate sa vrhunskim autorima iz svijeta filma, teatra, kulture, izvještavate iz drugih zemalja o kulturnim dešavanjima u BiH, kao što je npr. Kanski festival filma. Koliko to može da popuni ili pomogne interaktivnu komunikaciju aktera okruglog stola ovdje na festivalu u Brčkom?

Pa znate kako … ja umjetnost posmatram kao jedan univerzum u kome ima mjesta za mnogo ljepote. E sad, nekad je to u Brčkom, nekad je u Kanu, nekad je u Berlinu, Sarajevu, disperzirana je ta ljepota, dakle. I moram priznati da na malim festivalima čak imam ljepše osjećanje koje gajim. Naprosto sam tada u atmosferi druženja sa ljudima koji su došli na festival, a koji ga čine njime samim. Dakle, i glumci, i reditelji i svi drugi protagonisti. Jedete u istom restoranu, pijete istu vodu i otvarate istu flašu vina. Na velikim festivalima sve je uštogljenije, sve je nekako daleko mada je fizički blizu i to je kao da putem interneta komunicirate sa Amerikom. Prema tome, nema za mene faktički velikih i malih festivala. Imaju samo veći ili manji kulturni izazovi koji me rukovode na koji način ću nečemu pristupiti. Ja kad dolazim u Brčko da radim emisiju, ja na isti način tome pristupam kao kad idem u Kan. Izazovi mogu biti različiti u raznim segmetima, ali mogu biti jedinstveni u onome što ja želim prenijeti našoj publici, a to je kulturna vrijednost koju nudi. Da li filmsko djelo nekog svjetskog filmskog autora u Kanu ili neka regionalna predstava ovdje u Brčkom. Sve ima svoju disperziranu kulturnu ljepotu i umjetnost koja nam je svima prijeko potrebna, u bilo kojem vremenu ili prostoru da živimo.

Razgovarao: Suvad Alagić

Foto: Dejan Đurković