„Tri dana ili uspon i pad gospodina B“ tematizuje jednu od najvećih boli savremenog evropskog sveta – uspeh. Da li je to onaj kapitalistički, ili je to slobodna interpretacija kapitalizma, pitaju se likovi ove predstave. Ova crna komedija u fokus stavlja uspešnog bankara koji obmanjuje ljude. Sticajem bizarnih okolnosti glavnom liku ove predstave dešava se niz povreda. Pošto ne radi, njegovo poštansko sanduče biva zatrpano računima. U konačnici, on gubi stan, biva zamenjen na poslu i postaje beskućnik. Čitav jedan drugi svet mu se dešava prikazujući i podsmevajući se razlikama ljudi koji žive u istom gradu, ali ne pod istim uslovima. Beskućnici, kurve, kradljivci, potpuna margina društva u kojoj vlada zakon jačeg i snalažljivijeg. Osnovno uporište humora ove predstave leži u ironičnom posmatranju novca kao jedinog izvora života na planeti. Ono čemu se smejemo, zapravo je ono što nama vlada. Zaplet ove predstave u neku ruku jeste kafkijanski dok je rediteljski rukopis groteske čist i nepokolebljiv. Režija Tanje Miletić Oručević tekst razbija dinamikom glumačke igre, brzo izgovorenim replikama i prizorima koji se smenjuju kao metro stanice u gradu Pragu. Čitav estetski izraz predstave nalazi se u naslovu jednog drugog komada – ružni, prljavi, zli – i to mu apsolutno pristaje.
Glumački ansambl nastupa u istom, grotesknom tonu, veličajući ono što u pozorištu jako često zaboravljamo, a to je igra.
Ovaj anti-kapitalistički tekst kiseli osmeh publike izmamljuje upravo zato što mi ovakve situacije jako dobro poznajemo. Gorka sudbina malog čoveka, crna komedija o novcu, sve je to ova predstava. Ona se ponavlja svaki dan. U stvarnom životu, u medijima. Međutim, jedino gde joj se možemo smejati u lice i biti slobodni je u pozorištu.
Piše: Jelena Paligorić Sinkević
Foto: Dragan Deanović
